Töllsjö i Japan

torsdag 30 juli 2009

Punch out

I dag skall jag pa kick-out, eller hur? Fragade mig en kollega idag.
Nej du skall pa kick-off, rattade jag snallt.

Vi har i tre dagar kick-off-sessioner pa jobbet.

Jag tycker det ar valdigt viktigt. Jag ar inte med och presenterar nagonting utan bidrar med att duka upp Dill- samt Sourcream & Onion Chips, Ballerinakakor och Viktoria skorpor (kardemummasmak).

Med en kick-off skall manunder en timma inspirera sina medarbetare och fa dom att lamna rummet peppade nog att kunna ge jarnet.
Det ar da man skall forklara for sina kollegor varfor vi gor pa ett visst sett. Fa dom att se meningen med alla konstigheter de tvingas sta ut med.

Kickoffen blev tyvarr en seg historia. Intressant innehall med en egocentrisk presentator som korde nagon slags enmansshow och dessutom 30 minuter for langt.

Nasta gang skall jag sta for presentationen bestamde jag. Javlar vad peppad jag blev!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar här tack,