Töllsjö i Japan

fredag 9 september 2011

Matbilder

Det har varit manga matbilder, utan text, i mina senaste inlagg.

De ar kort tagna och uppladdade i samma ogonblick.

Laxbiten lagade jag till Ayuri pa kvallskvisten. En forbannat fin norsk lax som jag forst angkokade och sedan grillade latt i fiskgrillen.

En morgon lagade jag pannkakor, lyxfrukost! Jag provade att forbereda smeten kvallen innan, dock utan agg, sa den kunde svallatill sig.
Men jag markte ingen skillnad fram att inte forbereda.
Vidare ser vi en festmaltid!
Vi hade traning och deltagarna fick tio minuter pa sig att skapa en svensk treratters middag.
Det blev helt fantastiskt. Lax- och rakforratt, biff Rydberg med senapsas som huvudratt och till efterratt pannkakor med handgjord glass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar här tack,