Töllsjö i Japan

lördag 31 januari 2009

地震

Eller jordbavning som vi sager pa svenska, drabbade oss under natten.
Jag dromde att jag akte tag och da kan det ju skaka till ibland men snart insag jag att jag befann mig i sangen och att klockan var halv fyra pa morgonen.

Det var ingen kraftig jordbavning utan ett litet skalv, som om jordskorpan bara ryste till en aning over den bistra februarikylan.

Nar jag anda vaknat steg jag upp och drack kolsyrat vatten som jag antligen lyckats fa tag pa.
Man skall ju inte kopa vatten men i Italien utvecklade jag ett enormt beroende utav kolsyrat vatten och jag kunde inte halla mig nar jag att man salde, om an i miniflaskor, kolsyrat vatten har i narheten.

Jordbavningen gick snart over och istallet satte det igang att blasa som sjutton.
Jag tog mig en svang pa cykeln har innan och jaklar vilken blast!
Kepsen holl pa att flyga av och ikladd svart traningsoverall fladdrade jag i ilfart langs risfalten, som Batman.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar här tack,