Töllsjö i Japan

söndag 8 maj 2011

Livskvalitet

Livskvalitet

Kameari dar vi bor ar en utav de dar stadsdelarna som inte genomgatt nagra omvalvane forandringar sedan efter andra varldskriget.

Promenerandes genom gatorna i denna nordostliga del utav Tokyo ser man att i de flesta butiker arbetar manniskor i 60-arsaldern, efterkrigstidens forsta generation.
Stadsplanen ar sakerligen den samma med alla sina grander.

Hur som helst. Det som ar sa trevligt i Kameari ar att varje kvarter har sin bagare, sin slaktare och sin gronsakshandel och alla saljer lokalproducerat. Fullstandigt unikt och fantastiskt!

Jag tar pa mig skorna, oppnar dorren och har bagare, slaktare och gronsakshandlare med lokalproducerad mat inom fem minuter.

Pa bilden har jag blandat ihop kvallssnacks med basilika, lok och pepparmint (lokala grejer) pa det halles olivolja, vinager, ost, timjan och kapris.

2 kommentarer:

  1. Jag tror du kan hitta slaktare, bagare och grönsakshandlare med lokalproducerat även i Sverige!

    SvaraRadera
  2. Hejsan, hoppas allt är bra idag!

    Jag har varit inne på din blogg (tollsjoijapan.blogspot.com) några gånger den senaste tiden och jag måste säga att jag tycker att den är riktigt, riktigt bra.

    Jag jobbar själv med en sajt som heter Luftgrop (www.luftgrop.se), där man kan söka efter billiga flygbiljetter och snart även hotell och charterresor.

    Siten är 9 år gammal men jag har precis gjort om mer eller mindre allt.
    Jag kommer att lägga upp en rubrik på Luftgrop som heter Våra Bloggvänner. Här kommer våra besökare enkelt kunna hitta riktigt bra resebloggar och jag skulle väldigt gärna vilja att du finns med. I utbyte skulle vi vilja ha en länk hos dig i sidfoten eller i menyn.

    Det hade varit jätteroligt om vi kunde påbörja ett samarbete, lägg gärna ett mail!


    Hälsningar,

    Rasmus Lindström
    Luftgrop.se

    rasmus.lindstrom@gmail.com

    SvaraRadera

Lämna din kommentar här tack,