Töllsjö i Japan

torsdag 26 juni 2008

Jag arbetar pa ett hyvens foretag!


Jag arbetar verlkigen pa ett bra foretag. Kortet ar taget precis utanfor var lagenhet, for tio minuter sedan. Det star en minibuss framfor en telefonstolpe dar tva reparatorer arbetar.

En utav dom bada sitter uppe i stolpen och en andre nedanfor.
Mannen uppe i stolpen ar helt klart en sa kallad "senpai".
Poliser, hantverkare, forsaljare i Japan oftast arbetar i par med en senpai och en slags elev som hunsas kraftigt.

I detta fall horde jag mannen pa marken saga nagonting men forsynt rost "skall jag gora det nu?"
" JA SKYNDA DIG FOR FAN!" Sade senpai med irriterad halvhog rost.

Vad ar det for bra med detta senpai-systemet? Vad far jag for bild utav det telefonbolaget? Ar det en lycklig arbetsplats med motiverad personal?

Da tanker jag att jag arbetar pa ett fantastiskt foretag och att vi verkligen star for nagonting bra har i Japan.
Jag blir riktigt stolt over att vara svensk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar här tack,