Töllsjö i Japan

torsdag 29 januari 2009

Jobbet

Idag annordnade jag personalmote. Det har jag varje manad och denna gang hade jag ett skont upplagg med juice, valstadad lokal och bekvama stolar, men inte sa bekvama att personalen skulle somna.

Min powerpointpresenation gick i enkelhetens tecken och var raka motsatsen till den japanska motsvarigheten.
Ett tecken pa att mina moten ar battre an mina japanska kollegors moten ar att ingen somnar.
Somnar gor folk alltid pa andra hall.
Inte nar jag haller moten.
Folk ar sa koncentrerade i att klura ut min hemmasnickrade japanska att dom sitter pa helspann i tva timmar.Sedan lamnar jag utrymme for var och en att utrycka sig och delta inte bara fysiskt pa motet.

Idag pratade jag siffror, mest for sakens skull. Pa mote maste man ha siffror, procent och kurvor.
Sedan presenterade jag tva nya produkter- Kanelbullen och Semlan, den sistnamda gick hem i sallskapet ma jag saga. Jag ville spinna vidare pa semleemtusiasmen och berattade om ~hetvagg~ och medens forsvann intresset.Hetvagg ar ingen hit i Japan noterade jag.

Motet avslutades i dur efter en skojjig powerpointanimation och jag firade med tva korvar i brod.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar här tack,