Töllsjö i Japan

tisdag 23 februari 2010

Dagsrapport ifran solnedgangens rike

Japan, Solnedgangens rike eller "La terra del Sole nascente" som det blir pa italienska har haft en stralande vacker dag med sol over hela landet.
Jag som trodde det skulle bli ovader.

Sa jag tog frugans cykel och for ivag langs risfalten. Det kandes lite vår i luften nar jag for fram over nejden.
Det blev ett ministopp vid det nyoppnade Mos-burger dar jag spisade svartpeppar-kyckling och en ostburgare.
Mos-burger ar en hemtrevlig hamburgerbar som finns over hela Japan. den positionerar sig kanske lite som MAX i Sverige. Den utmanar McDonalds som nagonting utav den "akta varan" med inhemska ravaror och genuint japanskt.
Aven likt MAX tycker alla att MOS-burger ar godare men alla gar till McDonalds anda.

MOS, Mountain Ocean Sun som det betyder.
I concernen ingar aven fast food stallen som "Mother Leaf "och "Stefan Grill" ...
Masterliga namn

Annars laddar Japan for morgondagens skridskoakning med Mao Asada mot Kim Yuna fran Korea. Curlingdamerna ligger risigt till medan skidhopparna skordar framgang.
Det blir inte sa mycket svenskt i rutan och SVTs hemsida kan inte sanda i Japan pga saknade rattigheter. Men jag laser pa texttv.se istallet.

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar här tack,