Töllsjö i Japan

lördag 18 september 2010

Kök vi minns

Under aren har jag kunnat avverka en rad olika kök.
Har kommer en liten sammanfattning utav nagra utav de kok som fatt agera arena for mina kulinariska dribblingskonster.

Favoritkoket
Foraldrahemmet i Tollsjo. Detta rymliga kok med alla mojliga hjalpmedel.
Har finns ett fungerande knivsett ifran Fiskars, en rejal skarbrada och ordentliga arbetsytor.
Harligt!

Hog koncentration av bra ravaror per dm2

Har star jag i pyjamas och lagar frukost. Vi befinner oss i pa Daniele Ranzoni 21 i Milano, ar 2004. Nedanfor fonstret forsigick en fantastisk gronsaksmarknad varje lordag dar allehanda fantastiska varor kunde inhandlas for en ringa penning.

Utsikten
Ibland fick jag och Ayuri lana Elisabeth och Riccardos lagenhet i Florens Scandicci, mot att vara hundvakt. Detta ar utsikten ifran koksfonstret.

Hos Yoko och Roberto
Jag och Ayuri, innan vi flyttade ihop, vistades ofta i detta kok. Det far har Ayuri bodde och aven denna lagenhet fick vi lana ibland. Utan hundvaktsersattning dessuom.
Jag skulle stila med pannkakslagning. Det gick forvanansvart daligt.
Men jag raddade dagen med sallad med dressing pa recept utan en sicilienare jag bodde med vid tillfalet.

Shinmaruko

Har ar lagenheten i Shinmisaruko. Koket i bakgrunden, med hemmabygd kokso.
Trevligt stalle!

Kamearikoket
Vart senaste kok, i Kameari. Hemmagjord rtaplatta ovanpa mikron. Heltokigt. Nar skall man fa ett riktigt kok!?!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar här tack,