Töllsjö i Japan

söndag 19 september 2010

Hambujajje

Igar var jag ledig och medan en festival med trummor och flojtar rasade nedanfor balkongen lagade jag en hamburgare.
En kille pa jobbet hade gatt igenom min blogg och konstaterade att "Det var valdigt mycket snack om hamburgare".

Med tanken pa detta blev jag sugen pa hamburgare.

Saledes tog jag mina halmsandaler och begav mig till slaktarn. Det finns faktiskt nagra sadana i Kameari.

70% notkott och resten flask ar en bra mix. Sedan kan ni resten.

Dressingen gjorde jag pa Hokkaido-yoghurtbas, fransk senap, vinager ifran Modena och peppar.

Brodet kopte jag hos den arge bagarni Arios kopcentra.Han ar arg och otrevlig men till skillnad fran, hans konkurrent, den lallande fanen pa Alkados kopcentra har brodet en spanst, fyllighet och kropp som jag inte tidigare smakat i Japan tidigare.

Det var en burgare det!

2 kommentarer:

  1. Som sagt, nu blev det en burgare till, ser smaskens ut!

    ぐー

    SvaraRadera
  2. Den ser fin ut!

    Om man bortser från snabbmatsrestauranghamburgarna (långt ord!) så är hamburgare en riktigt god och bra maträtt. Men jag gillar fluffig färs, den får inte vara kompakt. Vad tycker du?

    SvaraRadera

Lämna din kommentar här tack,