Töllsjö i Japan

onsdag 31 december 2008


Det har varit ett omtumlande ar for min del, som alla mina ar ar. Nar skall det sluta?
I ar sa har jag for forsta gangen tankt pa hur skont det skulle vara att finna en plats att spendera manga ar framover.

Jag och frugan har inte funnit den platsen annu men medan letandet fortgar blir vi olika erfarenheter rikare istallet.

2008 har varit det i sarklass mest efterenhetsrikaste aret i mitt liv.

Jag tycker att erferenhetstankandet kan fa avta och istallet borja ge mer naring at hela maskineriet.

Det kanns som om vi far omkring i en liten, energisnal och praktisk tvadorrars bil av forrforrforra arets modell. Vi fardas pa sma krangliga vagar i uppforsbacke. Vadret ar vackert och det er en trevlig resa.
Vi stannar och tankar pa stora och sma bensinstationer. Ater olika ratter, ser olika stader.


Sa snart vill jag ha en rejal bil, en ordentlig motorvag som stracker sig rakt fram, hundratals mil i platt landskap.
Dar framme ser jag mitt mal i horisonten och resan dit skall ga i lagom fart.

Tanken skall vara fullproppad och det ar bara att sitta tillbakalutad och njuta av farden.

Det var inte sa mycket till kronika men den fyller musten av 2008.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar här tack,