Töllsjö i Japan

torsdag 19 november 2009

Pappachin

Pappachin och Ayuri

Pappachin, eller "lilla pappan" som det betyder pratar pa bilden med Ayuri.
Han heter igentligen Kazunori och han ar min svager. En trevlig kille.

Kazunori driver med sin fru (Ayuris storasyser) en restaurang i Yunomoto.

Jag har pa senaste tiden, mest pa skoj, funderat over huruvida det skulle vara mojligt att oppna en restaurang i Sverige.
Jag tankte mig en lunchrestaurang med traditionell svensk husmanskost kanske kombinerat med en B&D... Men forst och framst en lunchrestaurang.

Det finns fyra respektivingivande punkter:
- Papachins restaurang serverar japansk husmanskost till ett fast formanligt pris
- Man anvander ingen reklam, all marknadsforing sprids genom ryktesspridarvagen
- Tio bord, non piu, non meno, som man sager pa italienska
- Bara forhandsbokning

Den stora stora stora fordelen och det guldkantade framgangsreceptet ar att Pappachin kan ta bilen och bege sig fem minuter och befinna sig pa en gronsaks/fisk-marknad dar han finner farska lokalproducerade varor till sin restaurang till ett pris som ar halften utav vad en livsmedelbutik i Tokyo tar.

Jag kopte nagra agg utav frigaende hons som var det godaste jag atit sedan dom mormor plockade i barndomens Boldsholm.

Pa bilden star vi och vantar pa en firre som papachin precis pekat ut och snart levereras filead och klar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar här tack,