Töllsjö i Japan

torsdag 31 december 2009

Gott nytt ar!

Danieldagen fick ett abrupt slut ds jag borjade kanna mig febrig och jag begav mig hemat.
Val hemma spenderade jag dagen framfor TVn.

Ayuri kom dagen efter ifran Sydkorea med vitlok och vitloksmarinerad vitkal.

Japanskt nyar. Ja, traditionen beror lite pa vart man bor. Pa vissa hall gar man langa promenader nattetid och pa andra star man i timmar i vantan for att komma in pa ett visst tempel.

De gemensamma namnarna ar dock att det skjuts inga raketer, plastpasbarande unga man ragglar inte skrikandes omkring pa gatorna med sexpack pa huvudet, tiaraforsedda smatjejer ser man inte heller ga utan skor i stadens centrum.

Kort sagt, pa nyar i Japan rader stillhet pa gator och torg.

Dock pa Disneyland skot dom tydligen nagon raket, dom har val nagon kulturell dispens.

Idag startar dock REA-hysterin i Japan. Jag begav mig faktiskt till AEONs jattekopcentra i morse. Jag hade en j**ligt bra anledning. Jag fick namnligen arhundradets infall och bara var tvungen. Jag berattar senare vad det var.

Jag passade aven pa att handla ingredienser till nyarsdagens middag. Det blir Staeke Diane med hemmagjord Churron-sas. Churronsases kraver den i Japan exotiska kryddan dragon som saljser pa utmarkta livsmedelbutiken Maruetsu i nyss namnda kopcentra.

Sasen blev precis klar och jag kopplar av efter ett infernaliskt vispande med ett glas Orvieto Classico.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar här tack,