Töllsjö i Japan

torsdag 27 maj 2010

Daniels sommarblogg 2010 del 5

Jag tankte mig lite att sommarbloggen skulle utspelas under min Sverigesemester och att sommaren skulle vara slut nar jag kommer tillbaka till Japan.
Sa ar det naturligtvis inte da den Japanska sommaren star for dorren, forst lite regnperiod och sedan het sommarvarme fram till oktober.

Semestern har i Sverige har varit trevlig. Jag hann dock inte med min triangaköksutflykt som jag lovade mig sjalv i vintras. Jag stack till Alingsas och drack kaffe istallet.

I ovrigt har jag varit pa brollop, handlat böcker, slösat pengar, klippt gräset, ätit en halv special, sovit i husvagnar, grillat, vandrat i skogen, pratat en del djupgaende samtal, lart kanna Andreas underbara flickvan Malin och aven Jakobs fantastiska fru Sara.

Jag ar lycklig over att dom har traffat sadana harliga kvinnor. Nar man ar nykär, världen ligger for ens fotter och ens liv ar som en stilla kanotfärd i ett ljummet försommarsverige tänker ma nog inte pa det. När komma krux, bryderier eller när ens liv hamnar i ett infernaliskt eldprov blir man dock snart varse om kalibern i sin kvinna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar här tack,