Töllsjö i Japan

måndag 17 maj 2010

Passparetto!

En kvinna pa jobbet fragade mig i veckan, "Daniel-san, kanner du till Passparetto? Det skall tydligen vara Sveriges mest populara fragesport pa TV."
"Passparetto" tankte jag, dom maste ha blandat ihop det med nagon italiensk glattig quiz-show.

Japansk TV(Nihon television) ville komma pa besok och stalla fragor om utlandska fragesportsprogram.
Nar jag tittade narmare pa programbeskrivningen sag jag att det var Pa Sparet dom menade.
Jag stallde upp hur som helst och fick forklara Pa Sparets innehall.
"Jo ni forstar att tva lag sitter i varsin tagkupe och tittar ut genom fonstret for att lista ut var dom ar nagonstans." Sager jag entusiastiskt.
Jag mots med tystnad.

Men det ar klart.
I ett land dar varje TV-program oavsett genre och publik maste ha programledare som helt plotsligt far 50 kilo mjol over sig, slappas ner i iskallt vatten genom en fallucka eller fors ivag med ogonbindel for att hoppa fallskarm, sa kanske en fard genom Sormland i snabbframspolning inte later sa spannande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar här tack,