Töllsjö i Japan

fredag 31 december 2010

årskrönika 2010

årskrönika 2010 med stort "å" skall det vara men jag orkar inte googla efter och sedan copypejsta sadant just nu.

Jag har en kronika att skriva.

Januari
Arbetar som avdelningschef pa Ikea i Shinmisato och agnar mycket tid at att fundera over vad f-n jag vill gora i framtiden, och VAR!
Min chef Gavin, som ar en kronika i sig, hjalper mig att ta en del viktiga beslut.

Jag filosoferar mig vidare genom hela Januari.

Februari
Filosoferandet fortsatter in i Februari manad.

Ett besok i Osaka dar jag sammanstralar med svarmor och hennes kompis, den rundlagde glade mannen pa bilden, blir viktigt for mig. Valdigt viktigt.
Min svarmor, denna hardfora men ack sa brackliga business-kvinnan lyckas alltid fa mig pa gott humor. Man far kanslan av att man ar lyckligt lottad nar man traffar henne.
Pa bilden ar jag fortfarande i mitt filosof-mode.

Mars
En ickemanad. Vad gjorde jag i mars? En bortkastad manad med formycket arbete alltsa.
En kille jag larde kanna larde mig en enkel men mycket viktig grej. Vi samtal om arbete/livs-balans bad han mig rita upp tre cirklar. En cirkel skulle vara arbete, en familj och en cirkel skulle vara en sjalv. Arbets-cirkeln var stor!

April
Vi borjar leta ny lagenhet. Bort fran Minaminagareyama!!!

Maj
Jakob och Andreas. Jakob gifter sig och jag far lara kanna Andreas tjej Malin.
Jag Andreas och Malin gjorde en road trip till Jakobs brollop i Smaland, men en sketastor husvagn. Malin ar precis som Andreas!
Dom kakade frukost i bilen, Andreas korde medan Malin sererade honom kaffe i keramikkopp och ostfralla!
Det var mitt lyckligaste ogonblick hittils det aret.



Sedan fick jag se Jakob gifta sig med Sara. Sara verkar vara en san dar tjej som kavlar upp armarna och tar tag nar som helst, dyker fran femmans tranpolin utan att blunda, ater vastafrikanska lokalratter utan tvekan. En san dar toppen tjej alltsa.
Jag ar glad for dig Jakob!
Sedan spenderade jag en del tid i Tollsjo. Vackra Tollsjo!

Juni
Fortsattning foljer...

1 kommentar:

  1. Å, till del 2, superenkelt att installera svenska tecken om du kör med pc. God fortsättning。グー

    SvaraRadera

Lämna din kommentar här tack,