Töllsjö i Japan

lördag 8 januari 2011

Årskronika 2010 Del 2

Tack Daniel for Ået.

Juni

Vi firar brollopsdag en manad forsent.
Utflyktsmalet faller pa Disneyland. Det slar aldrig fel.
Kycklinglar ats, karusell aks och vi aker gondol under en Ponte Vecchio i papier marche.

Vi blir aven intervjuvade utav ett inredningsmagasin.

Juli
Jag gor en del ensamutflykter med cykel, jag fornyar mitt visum och fotbolls-VM blir till en katastrof.
Dolce & Gabbana i Omotesando hade tapetserat hela butiken Zambrotta, Iaquinta och Cannavaro i kalsonger. Blickarna, hallningen, dom sag ut att kunna ta over hela varlden men istallet spelar dom bort sig.

Kommunen i Kameari, i vantan pa asyl

Augusti

En arbetskamrat hittar en bild fran var citronleverantor oa jobbet.
Han tycker det liknar mig, det gor det kanske. Det sneda leendet och skjortsnibbarna.


September

Vi firar Ayuris fodelsedag pa en lyxig jazzklubb och jag tycker flyttandet till Kameari var ett valdigt bra val. Festivalerna rasar nedanfor huset och man kan sitta pa balkongen och njuta med ett flak ol.
Jag spenderar nagra fina dagar i Osaka.

Okotober
Vi far pa marknad och jag utforskar Tokyo pa egen hand. Hittar en trevlig italiensk restaurang, Il Pagliaccio.

November
Far nytt jobb, i riktning Human Resources. En riktning jag alltid varit lite intresserad utav och som jag antligen efter ett ar utav idog koncentation lyckats forskaffa mig.
Jag spenderar nagra heltrevliga dagar i Kobe och Osaka.

December
Arets sista manad.
Jag stormtrivs pa jobbet och vi firar jukl pa svensk restaurang.
Over nyar kommer Ayuris familj pa besok och det blir trots min skepsis en jattetrevlig helg.
Vi aker karusell, ater kottbullar och skrattar gott.

2010 var ett steg i ratt riktning. Nu borjar det pa allvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar här tack,