Töllsjö i Japan

tisdag 14 oktober 2008

Tollsjo i Holland. Del 1

Resan till Holland gick bra och det blev tillfalle till flera nya erfarenheter, och jag pratar bara om sjalva resan till Holland nu...
Jag fick tillfalle att prova en utrikesflygning med JAL da jag bara provat Cathay Pacific och ANA.

JAL hade i min varld en snappet lyxigare framtoning an ANA men det visade sig vara lite fel.
I varje fall vad det galler ekonomiklass. Forstaklass verkar vara nagot fantastiskt.

Cathay Pacific leder hittils min interna flybolagsliga med nagra poang, framst pa de tunga omradena mat och sittplats.

Personalen pa alla tre bolagen ar superb!
Aven om dom ser ut som sma dockor sa far dom omkring med en aktoritet och verkligen inger dom respekt.
Det var knappt sa jag vagade be om en extra smargas, men jag gjorde det anda!


Dockliknande flygvardinnor
som spannner ogonen i en



Pasta, men bara tills du satter gaffeln till,
da blir det till mos! Magi.

Maten ar ok. Man fattar att man inte kan laga utsokt mat pa ett flygplan men den duger.
Nagonting nytt for min del var att under huvudratten fanns en liten varmeplatta som holl maten overkokt aven om man inte at pa direkten.
Pastan var spannande, den var sa mjuk sa den smalte i munnen.

Rotterdam station,
det kan inte se ut pa nagot annat satt!
Sedan var jag framme i Europa. Det jag genast slogs av var att alla ar sa jakla stora i Europa!
Nar jag vandrar omkring i Tokyo har jag fritt falt, jag regerar luftfaltet 190cm over marken.
Har far jag enorm konkurrens.
Hollandare maste vara ovanligt stora.
I stort sett alla tjejer och killar har drag utav Jaap Stam.
Jag var lite trott efter resan och gick av pa fel tagstation, det blev Rotterdam.
Jag har alltid varit lite radd fro Rotterdam, sa hamnade jag just dar av en handelse.
Det maste vara namnet, Rotterdam. Vad ar det for hemskt klingande namn?
Stationen sag aven ut som jag tankte mig det skulle gora. Kolla sjalva, Stationen i Rotterdam.
30 minuter sen kom jag i alla fall fram till Delft. Delft visade sig vara en mycket mysig lite stad med kanaler, cyklar och smala grander som de starkaste inslagen.
Frukosten var aven grym pa hotellet! Wow sager jag.
Vi syns!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar här tack,