Töllsjö i Japan

fredag 3 oktober 2008

Varldens basta pizza!



Igarkvall efter att jag hamtat frugan pa hennes jobb, kladbutiken Mitsumine (ovan i bil) skulle vi ga och ata tillsammans.
Mitsumine ar ett foretag pa den japanska modemarknaden som hade sina glansdagar under 1980-talet.
Man kor en stenhard italiensk stil och har finns allt for den intresserade utav italienskt mode! Byxa "alla cigaretta" som gar precis ner till anklarna, tygloafers, vadderad vast och extravaganta slipsar.

Sahar ser en akta pizzaugn ut!

Restaurangvalet foll pa Salvatore Cuomo, pizzerian vars pizzabagare med samma samn vann 2007-ars varldsmasterskap i pizzabakning. Han oppnar nu en kedja med Salvatore-pizzerior runt omkring i Tokyo med omejd.

Capricciosa

Jag maste saga att pizzan var god men varldsmastarpizza, hmmm...
Kolla pa fotot nedan.
Ser ni skylten med den roda pilen dar det star "pizzeria"?
Dar var pizzorna goda kan jag saga och jag tvekar pa att den pizzabagaren var inbjuden till nagot glattigt varldsmasterskap.

Jag bar fortfarande omkring en souvenir fran just den har pizzerian i form utav olivolja som jag rakade spilla ut pa mina favoritbyxor.
Man kan an idag skonja svaga konturer efter olivolja.


Napoli, Vico Sergente Maggiore 19

1 kommentar:

  1. Tjena Daniel
    Hur e läget? Va roligt å se att du har det bra. Har precis flyttat upp till Oslo. Hade tänkt att jobba ihop lite rese pngar. Kanske kommer ner å hälsar på dig. Träffade din syster i fredags. Hon hade det bra och trivs jätte bra.
    "Sajjonara Daniel-SAN"
    //Joan Ivarsson

    SvaraRadera

Lämna din kommentar här tack,