Töllsjö i Japan

lördag 26 september 2009

Autunno a Minaminagareyama

Ayuri e Daniel all`aeroporto di Narita,
non mi ricordo chi fa la foto

Nu ar det ar slut pa sporadiska gastspel i den japanska sommarbuskisen.
Nu har hostvinden fatt huvudrollen i Chibas hostforestallning!

Jag fick premiarbara mina "fådda" okenkangor, tillverkade pa Clarks Street i London.
Det ar namnligen sa att en skobutik mitt emot den dar Ayuri arbetar hade ett par tuffa manader i borjan utav aret. Sa passa tuffa att for att over huvudtaget inte tvingas stanga igen, gick personalen in och kopte (!) skor utav bare den. Det resulterade i att butiksbitrade Masahito Arita fick en overbelamrad skohylla med astronomiska skostorlekar. Han hade ett skoforad for hela 70 sommrar, vintrar, hostar och varar framover.
Anda tills han horde talas om Ayuris man, fran Sverige. En man med jattefotter. Hela 44!!

Jag fick tva par Clarks och ett par helratta basketkangor ifran Puma.

Med mina Pumas har jag vandrat bade gata upp och gata ner, lyssnandes pa The Embassy och varit lycklig.

Idag var det dags att premiarbada mina okengangor i massivt kanguruskinn i den klarvita hostsolen. Vilken kansla! I borjan en latt stapplande pjaxgang, i jamforelse med att ha vandrat i Crocs och Puma hela aret. Nar jag val var framme pa jobbet var jag redan ett med mina nya pjux.
Harligt.

For ovrigt har det varit silvervecka och fullstandigt kaos och hysteri pa jobbet. Forsaljningen ar i topp kan jag saga. H&M och IKEA ar fullstandiga succeer i Japan., ocksa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar här tack,