Töllsjö i Japan

måndag 14 september 2009

Kottbullar

Det ar alltid kul att kunna bidra med nagonting.
I mitt fall, som svensk i Japan, kan jag bidra med mycket. Eftersom jag arbetar inom restaurangbranchen sa passar jag pa att bidra med spridandet utav svensk matkultur i den man jag maktar med.
Ofta sker det under lunchen da ofta blir tillfragad huruvida man ater ris aven i Sverige eller om varfor man ater lingonsylt.

Jo ni vet att Mamma lagar kottbullar enligt foljande recept!

Jag har faktiskt konceptualiserat mitt kulturspridande och deltar i diverse seminarier dar min mamma Lenas kotbullerecept har delats ut till ett par hundratal japaner samt tryckts i var kundtidning.

1 kommentar:

  1. Va kul! Hoppas Japanerna gillar mina köttbullar.

    SvaraRadera

Lämna din kommentar här tack,