Töllsjö i Japan

fredag 15 april 2011

Just nu i Japan

For min egen del sitter jag pa Shinkansen till Tokyo efter ett par dagar i Osaka och Kobe.
Jag traffade en kompis med fru och arbetade, fick mycket gjort far jag saga.

Annars i norra halvan utav Japan ar man lite pa helspann hela tiden och det kretsar kring Fukushimas karnkraftverk samt de som det ferkar aldrig upphorande efterskalven.
Igar sag jag det senaste forsoket desperado-klader for att radda Fukushimas karnkraftverk.

Det handlar om en jatteflotte fran en nojespark, kallad "Megaflote" som man hittat i sodra Japan.
Den skickar man upp till Fukushimas kust for att parkera jamte karnkraftverken och med hjalp utav stora behallare som man placerar pa megaflotten, samla upp radioaktivt vatten i fran reaktorerna.

Nar man ser bilder pa Megaflote ger det en nastan tragikomiskt bild med sin plastiglo, pool barbeque-utrymme.

Fukushimas hopp hanger pa en flytande grillfest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar här tack,