Töllsjö i Japan

torsdag 28 januari 2010

Windowshopping

Jag och frugan var pa stralande humor haromdagen. Vi var lediga bada tva, solen stralade, vi vaknade strax efter halv atta, tittade pa TV.
Jag gick upp for att rora till en omelette alla Gordon Ramsay (recept klicka har). Det fanns inga agg sa jag stack ivag till naraliggande Family Mart, dar fanns inga agg(!) Sa jag stack till Seven Eleven, (vilken energi pa morgonkvisten) kopte agg och en omelette kunde antligen lagas.

Ayuri lag fortfarande och sov nar jag rorde ner en jakla massa sour cream i omelletten. Gordon tycker man skall ha cream cheese, men var 17 hittar man det undrade jag tills idag.
Idag hittade jag faktiskt akta Mascarpone pa lokala livsmedelbutiken Itou Yokado av alla stallen.

Hur som helst. Nar frugan vaknat, atit och jag lagat en fantastisk Cafe Latte begav vi oss till Shinjuku for att ata ramen pa vart favvo-stalle Hakatatengin (Klicka har for vidare information).
Sedan blev det window-shopping och jag impulskopte ett par mycket stiliga Paul Smith-dojjor. Wow!

Sedan blev det handarbetebocker till mamma och taget hem.
Val hemma lagade jag kyckling med en sas som blev bland det godaste jag lagat. Vad i helsike gjorde jag?!

En toppendag helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar här tack,