Töllsjö i Japan

tisdag 9 mars 2010

Exotisk glamour i Minaminagareyama

Det har varit mycket jobb den senaste tiden vill jag lova.
Men nu har jag ett par dagar ledigt och det kanns som om det kommer bli lite lugnare framover.

Det ar kyligt over Saitama och igar kvall snoade det aven latt.

Igar kvall nar jag gick hemifran jobbet i snoslasket forbannades mitt skoval, (mockaloafers) upptackte jag en slags korvkioskliknande tingest framfor stationen i Minaminagareyama.

Snart konstaterade jag att det handlade om kebab.
Jag ar ju inte den som ar den, sa jag kopte mig en 500 yens kebab och smasnackade lite med kebabkocken. Han ar indier och kan ingen japanska och hans engelska var mycket begransad. Men valdigt trevlig och sag enormt valmaende ut. Som en san dar Bollywood-skadis.
Gyllenbrun hy, kritvita tander, filmstjarneleende och en for mig exotisk huvudbonad.

All denna glamour inknokad i spartanskt utrustad minibuss med roterande kebabstek.

Kebaben var god och han hade en plastlada full med pengar, sa affarerna verkade ga lysande.

Lite ovantad varme i mars-slasket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar här tack,