Töllsjö i Japan

onsdag 31 mars 2010

Pa TV

Fuji TV debut

Jag var med pa TV idag, med den folkkare Kyoko Sasaki, japans egen Malou Von Siwers i den omattligt populara showen "Shiritagari".
Orden snubblade lite en aning och haret stod pa anda, men jag tycker anda jag kom helskinnad ur debuten.

Japanska hemmafruars senaste trend ar sylt och eftersom IKEA inte bara saljer mobler utan aven just sylt, begav sig den omattligt populara Sasaki Kyoko till IKEA for att ata lingonsylt.


Tyvarr har vi ingen sylt just nu........ utav olika anledningar. Jag forklarar hur som helst att vi kommer att fa in sylt i Augusti, med ny spannande forpackning! Ojojoj...


Men... Du kan fortfarande prova lingonsylt i restaurangen pa andra vaning!

Har skall du se Kyoko, lingonsylt i mangder skall du se!

Horru! 15 kotbullar till damen har!


Lingonsylt och kottbullar!

Kyoko himlar med ogonen och vi beger oss till bords dar jag forklarar vidare om lingonsyltens historia.

Det var en kul erfarenhet. Miljoner TV-tittare!

For en halvtimma sedan gick jag och handlade och jag hade en naiv tanke om att nagon skulle kanna igen mig. Naturligtvis var det ingen som reagerade. Men, jag fick ett sms av en gammal kompis i Osaka som undrade vad i helsike jag gjorde pa TV.

Jaja. De var det det.

3 kommentarer:

  1. Va kul! Du håller dej då alltid framme.

    SvaraRadera
  2. Var roligt att du får vara med om såna saker!
    Man vet aldrig vad det kan leda till, från det ena till det andra till det tredje. Snart kanske du blir kejsarens hovmästare!?

    SvaraRadera
  3. Haha! Du är världens roligaste!!

    SvaraRadera

Lämna din kommentar här tack,