Töllsjö i Japan

fredag 20 mars 2009

Hawaiiresan - Kryssningen

Sista kvallen beslot vi oss for att spendera pa en "Dinner Cruise" for att avnjuta den hawaiianska soledgangen ute till havs.
Den historien ar vart ett kapitel for sig.

For 120 dollar hamnade vi i mellankategorien i lyxighet
vad gallde middagdkryssning; tre stjarnor.
Ingick gjorde; bussresa fran och till hamnen, batbiljett, treratters middag samt underhallning.

Pa vart informationsblad stod det aven att borde kla sig "ordenligt".
Det var tur dom namnde det, jag hade planerat att ga i badbyxor.
Har ser ni vad jag valde.

Strumpor från GAP, byxor från GAP och skjorta frånja just det, GAP!
GAP ar for er som inte visste det, den enda butik i Japan dar fullvuxna kan hitta sin storlek
Det ar som en forbannelse, domd till kladhandel pa GAP

Middagskrusning..... Jag var lite skeptisk huruvida maten skulle racka till sa jag grundade med en Mai Mai hamburgertallrik vid poolen innan vi skeppade ut.

http://www.hawaiidiscount.com/Portals/0/Product/Navatek-2.jpg

Jag tog inget foto pa sjalva baten men den sag ut sahar, Diamond Head i bakgrunden.

Efter att med buss tagit oss igenom den hawaiianska rusningstrafiken klev vi ombord och blev valkomnade utav Patricia till hoger i bild.
Patricia blev var egna servitris hela kvallen!

Maten var ingen hojdare tyvarr.

Forratt
Tre salladsblad och en sas
Fiskratt
Hummer med smorsas och annan sas samt en citronklyfta
Kottratt
Stek med potatismos i tva farger samt minigronsaker alla 80-talet
Efterratt
Fabriksmasstillverkad opersonlig..........grejj

Det var val okej med maten. Hummern raddade middagen.
Efter att ha atit stek pa DK Steakhouse (en annan historia) var kvallens stek ett skamt.

Det blev solnedgang och folk trangdes for att fa ett foto.
Digitalkamerans batterier hade tagit slut sa jag fick anvanda mobiltelefonen.
Nagot at det hallet var det i alla fall.



De japanska gasterna blev som galna av dansen och alskade varje sekund, jag ocksa, som ni ser pa videon. Jag kunde bara inte sta still!


Underhallningen holl hog klass och raddade kvallen maste jag saga.
Lokala formagor dansade och sjong och det var riktigt haftigt!

Japanerna var enormt entusiastiska och klappade med, sjong och dansade.
Den lokale trubaduren fick dock hybris och skulle sjalv
sta for paradnummret vilket var lite synd.

Han var i 50-ars aldern, svartfargat har, onaturligt vita tander och nar vi skulle lagga till vid hamnen reste han sig upp och korde "My Way" i Elvis-version.

Det hela utspelade sig pa S:t Patricks day vilket firades kraftigt i Honolulu,
bussresan vagen hem kantades utav gronkladda Irlandsattlingar och Michael Flatley-dans.

Ett minne for livet!

1 kommentar:

  1. Fina röda GAP-byxor!! Igår hade jag mina knallrosa byxor, och jag handlar också bara i en butik. Av annan anledning iof.
    Man skulle kunna tro vi är syskon.

    SvaraRadera

Lämna din kommentar här tack,