Töllsjö i Japan

torsdag 19 mars 2009

Tillbaka i Japan!

Nu ar vi hemkomna ifran var semester och det var helt klart en toppenresa.
Jag fick till exemple prova pa att resa som japansk charterturist!

Jag skall inte skriva for mycket om charterpaketet for det var enormt stressande men jag maste bara namna japansk gransoverskridande service in absurdum.

Hawaii ar japanernas svar pa svenskarnas Mallorca eller Thailand numera kanske.
Pa Hawaii kan i stort sell all service personal japanska och alla restaurant menyer finns pa japanska.
I alla fall langs Waikiki beach dar alla chartrade japaner verkar hamna.

Det forsta som hande nar vi landade var att vi blev vallade som en skock far, in i ett litet rum med en liten hogljudd foxterrier till reseledare skuttandes i bakgrunden.

I rummet foljde en forklaringsorgie i allt som skulle kunna tankas handa pa Hawaii.
15% dricks, solen gar upp klockan 06:59, frukost finns pa hotellet for 24 dollar, japansk mat finns dar och dar, dar pratar dom japanska, dar handlar man tax-free, dar koper man presenter, dar finns valar, buss 22 gar till shoppingcentret och mata inte hajarna....

Pa bilden far vi ett formular beskrivet, det tog femton minuter att fylla i och kom aldrig till anvandning.

Nar vi enatligen blev befriade sprang jag och frugan ut och gomde oss pa en irlandsk bar och at foljande hamburgare:
Den flottigaste, fetaste mest hjart- och karlsjukdommframjande
men godaste hamburgare jag nagonsin atit.

MDC Bacon and Cheese Burger

Resten utav resan spenderades pa stranden pa fomriddagen, promenerandes runt on pa eftermiddagen och pa hotellet nattetid, daremellan atskilliga djupdyk i amerikansk matlagningskonst.

Mister Havajji 2009


Hotellet hade en maktig utsikt over Waikiki Beach och den utdoda vulkanen Diamond Head.

Jag at aven hummer for forsta gangen och jag bjod aven pa ett konstnummer da bara ogonblicket efter att detta kortet tagits, knippsade till och fick klon att flyga till vanster i bild och landa i knat pa var bordsgranne.
Frugan skrattade i alla fall.

Jag skall skriva lite mer om semestern lite senare. Vi syns!

2 kommentarer:

  1. Hur var prisnivån på Hawaii? Hur var maten och shoppingen? Befinner mig också i Japan och det är ju inte så långt härifrån med flyg.

    SvaraRadera
  2. Hahahahaha!
    Jag kände exakt likadant när jag vallades som en skock får i Singapore för några år sedan. Man förundras över den genomtänkta organisation och precisa tidschema!

    Ser fram emot ytterligare information om resan och bilder på äldre japanska män med roliga hattar.

    SvaraRadera

Lämna din kommentar här tack,