Töllsjö i Japan

fredag 20 mars 2009

Hawaiiresan - pris/kvalitet

Ar man ute efter en typisk romantisk solsemester med, om mans a vill, inga som helst aventyr sa ar Hawaii ett utmarkt val.
Honolulu erbjuder bra service, enormt utbud utav restaurang och hotell i olika prisklasser. det kandes sakert att promenera omkring. Gillar man shopping sa lag man bra till.

Frukost ohoy!

Vi valde att, som man sager i Fagerhult, Tollsjo att "fläska till det"
och bodde bokade rum pa Park Hyatt Waikiki.
I min varld ar det att fläska till det ordentligt i alla fall, det kostade en del men annars kostar rummen runt 150 dollar natten, utan frukost.

Maten serveras i enorma portioner och aven jag som trodde
jag sett det mesta tappade hakan varje gang jag blev serverad.
Snacka om att overtraffa sina kunders forvantningar!

MatPriser/person (Danielklass; 191 cm, 84 kg och matvrak)
Megafrukost
20 dollar

Megamiddag
20 dollar

Ol
5 dollar

Megakvallsmat
30-40 dollar

Priser/person (Ayuriklass; liten japanska och matvrak)
Normal frukost
10 dollar

Normal middag
20 dollar

Juice
5 dollar

Normal kvallsmat
30 dollar

Ovrigt
- Souvenir T-shirt "I Love Hawaii" 7 dollar
- Crocs med Sponge Bob knapp 37 dollar
- Solstol och handuk Gratis! (Fick lanas pa hotellet)
- Deodorant 2,5 dollar

Servicen holl mycket hogre klass an jag vantat mig! Nastan i klass med Japan men i Hawaii korde man en mer "Vanskapligt aggresiv" service.

Det var mycket "Is everything OK sir?! Just call if you need anything ok?! OK yes great having you guys here thank you very much! All right!!!" Med hog basrost och uppsparrade ogon.
"Jess aj will" Svarade jag alltid pa svengelska.

Rekommendation
DK Steakhouse............................ 33 dagars lagrad Paniolo Rib-eye steak och Garlic mushroom WOW!!!

Fiorentinsk biff ar fortfarande nummer 2, mammas grillade lammkotletter nummer 1 men bronsplatsen kniper DK steakhouse Waikiki.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar här tack,