Töllsjö i Japan

söndag 26 april 2009

Utflykt

Idag firar jag min ledighet i Kitasenju, ett par stopp ifran Minaminagareyama.

Det kanns markligt att man aka endast tio minuter med tag ifran var man bor och komma till en stad man aldrig tidigare sett och som ar storre an Boras.

Jag bar idag min i Neapel inkopta Mascalzonehatt och kande darfor att en italiensk lunch skulle passa bra.
Efter att ha promenerat omkring langs Kitsenjus huvudgate uppenbarade sig Ristorante Bella Bella och jag slank in.

Framfor mig in i restaurangen gick ungefar samtidigt en businesskladd kvinna och nar vi samtidigt vantade pa att fa bord fragade en servitris om det var bord for tva.
Vadret utanfor var fantastiskt, varsolen varmde och aven morgondagen skulle vara ledig.
Kanske var det darfor jag var pa skamthumor och svarade:
- "Ja, for tva tack!"

Men skamtet misslyckades.
Servitrisen forstod inte vad jag sa och businesskvinnan sade
-"Eh, nej jag var nog fore..."

Men men. Det bjuder jag pa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar här tack,