Töllsjö i Japan

söndag 3 augusti 2008

Happy birthday Daniel!


Idag ar det min fodelsedag sa jag fick bestamma dagens handelser. Vi hade en jattefin dag i gar sa jag hade inga planer alls. Forutom att aka till Shibuya. Till Shibuya kan jag aka bara utan planer for att Shibuya ar en sadan marklig plats att bara vara dar ar en upplevelse. Dessa markliga manniskor som inte kan lata bli att stirra pa men nastan inte vagar.

Ovanfor en svensk glassbutik med namnet "Sweden" ligger hur som helst TGI Friday`s dit vi gick idag. (TGI ="Thank goodness it's Friday")
Med en stor tugga hamburgare i munnen kom jag pa att pa min fodelsedag aven forra aret var pa TGI Friday`s! Helgalet.

TGI startades pa 60-talet men finns nu i hela varlden och dom har val satt standarden vad galler fet vrakarmat. Pa en fodelsedag passar det utmarkt. Jag bestallde en "Jack Daniel's Burger" som vi ser pa bilden.

Sedan gick farden till ett gartismuseum, Tokyo Denryokukan.
Tokyo denryokukan ar japansk svar pa svenska Vattenfall och vi fick se hur el blir till och en stor buffee elektroniska underverk radades upp. Som till exempel robotthunden Banirra eller
Vanilj som det blir med svenskt uttal.

Den lilla gynnaren lystrade till mina kall "Banirra, banirra" och kom springandes, viftandes pa sin lilla robotsvans.


Pa vag hem for att undkomma den tryckande hettan flydde vi till Shibuyas centralstations kopcentra for att kopa tarta. Dar sag vi denne fyrkantiga melon. Man kunde fa kopa den for en tusenlapp (SKR) men inte for att ata, for att titta pa!
Vissa ha mer pengar an de behover...

1 kommentar:

  1. Grattis,grattis på födelsedagen fast du läser väl inte detta förrän i morgon. Det verkar iallafall som om du haft en bra dag.

    SvaraRadera

Lämna din kommentar här tack,