Töllsjö i Japan

måndag 4 augusti 2008

Mina matbutiker


Handla mat det ar nagonting som man maste gora aven i Japan och bor man i Shinmaruko bevittnar man en konkurenssituation dar tva butiker gor upp om stadens invanare.
Det ar Humming Stage och Toyoku Store.
Tokyo Store
ar naturligtivs overlagsen da man har Tokyu Corporation i ryggen. Tokyu Corporation ar ett utav de storsta foretagen i stortokyo och ager alltifran jarnvagar till hotelkedjor.

Toyoku store ar en aning dyrt men har ett enormt utbud och stark kvalitetspragel. Kundservicen ar pa topp (se tidigare inlagg) och det kanns frascht.
Det haller aven oppet 24/7.

Pa butiken med den enormt markliga namnet "Humming stage" (nagonting som hummar...?) har man intagit en annan pragel; det billiga alternativet.



Humming har lagt ner 24/7 harom veckan faktiskt. Nu ar det oppna fran 09.00 - 23.00 och tycks ha fraschat till sig under det aret vi bott har. Agarbyte?
Tidigare lades varor pa varor och frysboxarnas kapacitet respekterades icke. Se bilden till vanster.

Jag som sjalv tillskansat mig kunskap inom livsmedelsindutrin pga mitt arbete reagerar kraftigt pa denna metod att presentera sitt gods.

Humming har 2 Yen billigare ol och jag maste val saga att baconet ar helt ok har. Det ar dock allt och resten utav vara matinkpo sker pa Tokyu, dar finns aven en ekologisk hylla i gronsaksdisken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar här tack,