Töllsjö i Japan

lördag 21 februari 2009

Tollsjo

Ah vad jag saknar Tollsjo.

Jag saknar att oppna ytterdorren och dra in den dar friska luften som lamnar en latt smak utav vedeldad kamin i munnen.

Jag saknar de dar ljuden av avlagsna motorsagar som ekar over skogsbrynen och alla slapkarror som far fram och tillbaka pa vagarna.
Nar man gar till affaren moter man alltid minst fem bilar med slapkarra efter.

Jag saknar idrottsforeningen sa enormt mycket.

Ibland vill jag bara dra hem och kopa ett hus med kamin, en slapkarra och ett motorsag.
Sedan raka vagen till Alingsas for att kopa fem par bla jeans, fem flanellskjortor och fem vanliga rutiga skjortor i olika farger.
Bruna skinnskor, handskar och anonym frisluftsjacka.

Ah vad jag saknar Tollsjo.

1 kommentar:

  1. Ja, jag önskar verkligen att du förverkligar den drömmen en dag.

    SvaraRadera

Lämna din kommentar här tack,