Töllsjö i Japan

fredag 6 juni 2008

Jag och Japan


Detta ar Japan som ni kanske kan ser med Nord- samt Sydkorea till vanster.
Kina och Ryssland skymtar i over respektive underkant.









Har har vi en forstoring utav Tokyobukten som man finner i mitten, i den gra zonen utav Japan pa den forsta bilden.
Jag missade rita dit en pil, men ni fattar nog.

De olika ringarna visar platser dar jag arbetat och bott mellan Mars 2006 tills nu, Juni 2008.

Bla ring

Platsen heter Minami Funabashi (Sodra batbron pa svenska) och har arbetade jag pa IKEA dom diskare fran April 2006 tills Februari 2007.
Det var tider det!

Gul ring
Har bodde vi nar jag arbetade i Funabashi. Ett litet smastadsliknande stalle som heter Hirai. Trots att det ar en stadsdel i Tokyo gav det verkligen sken utav att vara en mindre ort.

Lila ring
Det ar har vi bor i skrivande stund, Shinmaruko (Nytt runt barn pa svenska...)
Trevligt stalle en restaurang per fyra invanare, verkar det som.

Rod ring
Har arbetar jag nufortiden; Kohoku. Det har ni last om tidigare.


Har ar vart hus. Det ser inte sa spannande ut nar man tittar pa kortet men det ar ett trevligt stilla omrade med allt du behover, 24 timmar om dygnet.

Titta vad mycket hus det finns! Pa sina hall ser det riktigt pitoreskt ut med sma minitradgardar pa 5 kvadrat som ar fullspackat med vaxtlighet.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar här tack,