Töllsjö i Japan

lördag 10 oktober 2009

Helg

Helgen spenderade jag och Ayuri pa olika platser. Min helg bestod utav torsdag, fredag och idag lordag.

I fredags for vi till Shinjuku dar vi letade efter vaska till Ayuri. Jag slog talamodsrekord! Det maste jag ha gjort. Nar vi passerade Marui (OIOI) i Shinjuku som ar fylld med vaningar utav vaskobutiker, samtidigt som vi dessutom var pavag mot en ramenrstaurang, sa kande jag inte ett uns utav stress nar Ayuri stannade upp och sa "Har gar vi in!"
Jag blev forvanad over vilka nya granser mitt talamod tyckas kunna na.
Och det basta var, att vi hittade ingen vaska!!

Vi gick senare till var favoritramen som jag tidigare berattat om, flera ganger dess utom, Hakatatengin Kyushu-ramen i Shinjuku. Lank: http://tollsjoijapan.blogspot.com/2008/05/kyushu-ramen.html

Jag ar alltid lite radd att man har andrat nagot. Att nagon ny agare gatt in och forsokt modernisera. Att nagon stadat upp eller bytt ut vitloksbehallarna av plast.
Men an var allt som vanligt, och det smakade enormt gott. Det basta ramen-stallet jag vet, utan

Efter ramenbesoket akte vi till Roppongi och Tokyo Midtown. Det ar ett fashionabelt modernt omrade fylld utav lyxuosa butiker och restauranger. I en jasmindoftande park hade vi en liten picnic. En riktig lyxig picnic, vi var ju faktiskt i Midtown.
Dean & De Luca som jag trodde var en kladkedja, hade en slags gastropub med importmatbutik som vi snart tittade in i. Enormt fina produkter ifran bl.a. Spanien, Italien och Frankrike.

Vi kopte med oss ost, skinka och brod och satte oss under en jasminlund, tittade pa en konstgjord sjo, smapratade och tillat endat hostvinden ackompanjera varan lyxpicnic.

Vi besokte aven Mori Tower i Roppongi Hills och jag upptackte att L`Atelier lag dar. Det ar en utav varldens mest beromda restauranger med varldens baste kock (i alla fall den kock med flest Guide de Micheline-stjarnor).

Dit skall vi ga vid nasta gemensamma ledighet.

Sedan akte vi hem till vardagen i Minaminagareyama och tittade pa Gorgo 13, varldens baste krypskytt samt kvinnojagare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar här tack,