Töllsjö i Japan

onsdag 7 oktober 2009

Tyfon

Tyfonens position i skrivande stund,
jag bor nagonstans i den roda cirkeln

Det sveper i skrivande stund in en tyfon over Japan.
Vanligtvis brukar den svanga ut ifran Japan och inte helt och hallet over fastlandet som denna gang.
Sedan igar morse rapporterar man friskt pa TV om den senaste tyfonutvecklingen.

Sjalv ar jag ledig men frugan jobbar, nar jag foljde henne till stationen var det ett jakla liv vill jag lova! Det blaste friskt och vissa hus hade barrikerat uppfarten med sandpasar (alla anti-oversvamning).

Just nu rapporteras det om vad som skulle kunna handa om en "Super-Tyfon" skulle drabba Japan. Nu ser jag en bild utav ett Shibuya med vagor rullandes in...

Oj, nu skiner solen forresten!

Det var den tyfonen det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar här tack,