Töllsjö i Japan

torsdag 17 juli 2008

Outletbesoket i Kawagoe


Eller en gift mans vedermodor kanske man skulle kunna kalla det.
Hanga med frugan och hennes kompis pa shopping, i en utav varldens storsta outletcentra.
Fran fabrik, till konsument; utan mellanhander och jag maste folja med och kolla...
Jag satt i baksatet och fick inte mycket sagt pa vagen dit.


Det tjattrandes en hel del i framsatena men jag holl god min.
Jag blickade ut over naturen, overraskandes av den enorma gronska och landsortskansla som detta omrade, tre timmar norr om Yokohama omhavs utav. En plats jag skulle trivas i.
Jag hade aven med mig en bok om italienska camorran som jag forkovrade mig i.




Min raddning var helt klart att jag delar intresse for god mat med frugan och hennes kompis.
Pa en italiensk/fransk restaurang av familjerastaurang-pragel at vi en fyraratters middag med en enormt vackert utsmyckat efterrratt for endast motsvarande 80 kronor.
Jag bestallde pizza eftersom man hade en genuin kaklad pizzaugn. Pizza utan karraktar dock. Jag ar pizzaskadad efter min Napoli-sejour forra aret.



Val pa outletten provade jag ett par skor och pa forsta forsoket utbrast jag hogt "はい、これにします!” "Ja, dom tar jag!"
For att satta ribban i beslutstagning. Helt utan resultat dock och hemkomsten blev valdigt sen.

Nu ar jag dock hemma och i morgon ar en ny harlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar här tack,