Töllsjö i Japan

torsdag 10 juli 2008

Tillbaka i Japan



















I morse landade vi i Japan igen efter en vecka i Zverige. Jag kom innanfor dorren bara 45 minuter sedan.

Vadret ar enormt varmt och fuktigt. Det var det som slog mig nar vi steg ur flygplanet.

Jag skall ta mig en ordentlig iskaffe, vraka pa var Mitsubishi fuktreduserare och invanta jet-laggen, eller jet-lagen hur det nu stavas.

Fuktreduseraren ar en finurlig uppfinning som flitigt anvands under de japanska sommarmanaderna.
I kombination med en vanlig flakt far man ett nagot mer prisvart alternativ mot den energislukande luftkonditioneraren.

1 kommentar:

  1. Du måste tänka på miljön!
    Vet du att elförbrukning på 20-30 år har fördubblats i Japan?
    Själv tar jag av mig allt utom min fundoshi när jag kommer hem till boet.

    Hoppas att vistelsen i Sverige var behaglig och att du laddat tillräckligt med energi för fortsatt framgång med jobbet!

    SvaraRadera

Lämna din kommentar här tack,