Töllsjö i Japan

måndag 14 juli 2008

Pa forsakringskassan















Idag passade jag och frugan pa att aka besoka forsakringskassan i Mizonokuchi, Kawasaki! Det blev en safari pa den japanska byrakratisavannen.

Arendet gallde overgangen fran en viss forsakring till en annan da man byter fran halvtidsjobb och student, till heltids forvarvsarbetande. Lagg pa det till faktumet att jag ar utlanning fran det exotiska Sverige och att mina forsakringspapper blivit felaktigt framstallda med fel fodelsedag samt namn information! Yippie! Jag sag fram emot en ledig heldag pa forsakringskassan.














En japansk forsakringskassa ser ut som alla andra statliga verk och institutioner. Fargerna gar i gratt och mint.
Det rader aven den sedvanliga oredan dar det star lador och white boards over allt.

Det var en lugn dag pa forsakringskassan visade det sig och frugan hjalpte mig att forklara vad arendet gallde och det loste sig efter endast 20 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar här tack,