Töllsjö i Japan

måndag 10 augusti 2009

Kaffee Lotta II

Kaffee Lotta, det mest otippade cafeet jag varit pa.
Otippat i den meningen att det nagonstans pa den Japanska landsbygden skulle byggas ett svenskt kaffee.
Till raga pa allt sa skulle jag bo i narheten.
Det ar sa markligt att jag tycker att Kim-Jung Il ar en hyvens stadsregent i jamforelse.

En stor stark mjolk tack!

Jag har bekantat mig lite grand med Sakiko (Sakichan) som driver stallet. Hon ar i samma alder som jag och har bade fatt nya affischer ifran SJ (Vad i helsike hittade hon dom?!? ) samt nytt moblemang installerat sedan mitt senaste besok. Moblemanget ar i bjork.

Affischerna fran SJ lod nagonting i stilen "Nu kan du halsa pa mormor hela sommaren, rabatterat!" eller nagonting liknande.

Idag var frugan med, till Sakichans stora besvikelse..............jag bara skojade.
Vi tog oss en latt lunch pa Kaffee Lotta och jag laddade upp med en rejal mjolk och jag han pa att beromma Sakichans menyskapande med mjolk pa dryckesmenyn.

Som utlandsvensk blir mjolken i samtal nagonting alla svenskar dricker var dag, till varje maltid.
Frugan drack iste.
Slurp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar här tack,