Töllsjö i Japan

onsdag 5 augusti 2009

Sometaro

En utav mina absoluta favoritrestauranger heter Sometaro och ligger i Asakusa, Tokyo.
Jag var dar forsta gangen 2003 och det minnet har etsat sig fast. Restaurangen ar sa bra sa jag vill bara ga dit vid valdigt speciella tillfallen. Min 30-arsdag var ett passande tillfalle och sa i mandags gick vi dit.

Daniel pa Sometaro 2003

Daniel pa Sometaro 2009

Nar jag besokte Japan for forsta gangen, 2003, tog Ayuris stenrika kompis Mari med oss till Sometaro.
Personalen kande igen Mari och aven om jag inte forstod vad som sades sa kande jag igen det gransoverskridande lismandets tonfall.
Maten var fantastisk da och hela restaurangen ar helt i min stil.
Det finns ingen luftkonditionerare utan man oppnar fonstren och staller ut flaktar. Det ar enkelt och man kan bre ut sig ordentligt och kan inte komma i kostym. Inte jag i allafall.

Denna gangen fick jag fortroendet i att sjalv laga maten. Pa bilden lagar jag "shumai", vad gott det blev!!!

Jag brassade pa rejalt med ol men med min stundande LCHF-diet (med utlovad start nasta dag...) blev det rikligt med fisk och kott och inte ett endaste riskorn.

Aven denna gang blev besoket ett underbart minne. Personalen ar fantastiskt kunnig och trevlig. Maten underbar, atmosfaren latt magisk och att sitta med vem man alskar framfor en glodhet teppanyaki i ett stekhett Tokyo och svettas med en iskall ol i handen, fodelsedag i kalendern och ledig dag i morgondagen. Da ar man lycklig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar här tack,