Töllsjö i Japan

torsdag 22 maj 2008

Japan just nu.


Detta ar var lokala shoppingata. Har strommar jazz, beatlescovers och allehanda slagdangor ur hogtalare fasta pa vaggarna som fungerar valdigt bra. Man kanner sig latt melankolisk och sugen pa korv. Det kanske bara ar jag.

Restauranger finns det gott om och i dagarna oppnade en Tacos-restaurang.
Jag vet inte varfor men hara i Japan verkar vi svenskar vara kanda Tacos-alskare. Pa jobbet ar alla japaner med sverige bekanta entydiga i sin observation; svenskar alskar Tacos.

Det ar val sa da tankte jag nar jag nostalgiskt satte tanderna i en kryddstark tacos haromdagen.

Annars regerar harfrisorer och kemtvattar Shinmaruko.

Sa, vad hander annars i Japan? Volleyball. Japans OS-hopp star till damernas volleyball och de kvalar just nu in. Sedan ar det tva medieflirtande politiker, Kokubarin fran Miyazaki och Hashimoto fran Osaka som upptar mycket TV-tid. Dessa tva har uppdrag i att reda upp bland korruption och allmant fusk i tva viktiga japanska landsdelar. Den ene ar en gammal kakfarare med ett rykte raddat av ett smaktande yttre samt en guldkantad filmstjarnekarriar. Den andre ser ut som en blandning mellan Noel Gallagher och den onda dockan.

Vidare har vi sommaren pa intag, 30 grader idag.

Faktum ar att foljandes TV och nyheter hander det inte ett skit i Japan just nu! Jag kan inte komma pa nagonting. Rapporter om knappisar som smygfotografer tjejer pa dass, restauranger med megaportion curry och annu mer volleyball.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar här tack,