Töllsjö i Japan

torsdag 29 maj 2008

Pendlare

Sista traningsdagen i Funabashi ar over.
Larorikt vad det och mycket att visa att man lart sig.

I morgon har vi kottbullsstekar-seminarie pa jobbet och jag maste upp tidigt for att laga brun sas...

Pa fotot ser ni en japansk typisk stationskiosk.
Har saljs allt som kan komma en pendlare till nytta. Strumpor, wienerbrod, halstabletter, manga och ansiktsmasker tillhandahalls.

Pendlandes sjalv, ar det en sak som aldrig upphor att forvana mig. Pendlare som laser bocker pa taget alltid har boken inslagen i nagot fodral. Man kan inte se vilken bok som lases.
Som om det vore for privat.

Man vill ju garna veta! "Vad ar det for pinsamt du laser!!" Vill jag skrika rakt ut.

1 kommentar:

  1. Det är nog bara du och jag som kör oskyddat!
    Jag bryr mig inte. Vill folk titta på vad jag har så gör det mig inget!

    SvaraRadera

Lämna din kommentar här tack,