Töllsjö i Japan

fredag 30 maj 2008

Organisk vecka

I morgon ar jag antligen ledig!
Jag har inte ens nagra tunga mjolsacks liknande "jag maste gora det och det" hangandes over axlarna. Det kanns lite ovant faktiskt. Jag skall inte ens kolla pa mobilen imorgon! Bara ligga och sova for en gangs skull.

Den senaste tiden har varit intensiv med olika nationella operativa och administrativa tester, halsovardsnamndskontroller samt utbildningar med uppdrag, efterfragningar och uppfoljningar, implementeringar och sa vidare.
Nu ar det mesta avklarat! For den har gangen naturligtvis men nu kanns det forjakla bra helt enkelt! Valmaendet bara skoljde over mig idag nar jag tog bussen hem.

Dagens sista atagande blev i och forsig dramatiskt. Jag hade anordnat ett litet foredrag om ett nytt kaffe vi snart skall borja salufora. Jag hade for mig att det handlade om organiskt kaffe.
Detta foretag hade sjalvaste Japans generalchef pa plats som foredragshallare.
Jag hade valt jobbets staff restaurang for plats for foredraget; fler manniskor pa plats och en stor jakla 52 tums platt-TV med bra PA-system.

Jag inledde med att presentera foredragshallaren, Mrs. Ortiz, och dagens amne. "Idag skall vi lyssna pa ett foredrag om det organiska kaffe vi skall borja salja nasta manad".
"Nej det skall jag inte". Svarade Ortiz med ett skevt leende.
"JO DET SKALL DU!!!" Tankte jag smatt panikartat samtidigt som jag stack mentala voodoo-nalar i min produkt chef som informerade mig om kaffet.

Ahorarna tittade forbryllat pa mig.

"Ja men da tar vi och pratar om certifierat kaffe" Sade jag snabbt efter att snabbt ha tittat pa Ortiz visitkort.

Det funkade forvanansvart smidigt, det blev ett fint anforande och det foll en mjolsack fran mina axlar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar här tack,