Töllsjö i Japan

lördag 24 maj 2008

Tyfon


Juni ar tyfonens manad i Japan och snart ar vi dar.
Redan nu den 24 maj far vi sma forhandsvisningar om arets ovader.
Haromdagen vaknade jag upp av ett kraftigt skyfall med blast som holl i sig i runt 12 timmar.
I eftermiddags mulnade det pa och jag sitter nu med regnet smattrande utanfor fonstret.


Tyfonen kommer svepandes med ett intensivt regn och foregas av ganska stark blast.
Den spolar rent var den kommer at och man blir dyngsur om man maste vistas utomhus. Det liksom regnar fran alla hall.

Hur som helst ar jag hemma efter ganska hektisk dag pa jobbet. Lordag och lonehelg.
Nasta vecka blir ocksa spannande da jag skall pa tredagars utbildning och pa fredag blir det informationsmote om organiskt kaffe pa jobbet.

Pa bilden befinner jag mig forovrigt i Karuizawa i Nagano. Det var dar damernas curlinglag tog OS brons 1998. Banan lag bara ett stenkast fran denna restaurang vi befinner oss i.
Restaurangen ar en tysk sadan, dar jag dricker ett tyskt bier.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar här tack,