Töllsjö i Japan

måndag 29 september 2008

Oldags!

Inte bara torr,
den ar Magnumtorr!


Pa dagen en manad efter mitt oluppehall beslot jag, efter samradan med frugan, att ta mig en ol helt enkelt.
Under en manads franvaro fran olhyllorna gjorde jag upptackten att priset pa Asahi Super Dry har stigit ifran 270 Yen (17 Kr) till hela 296 Yen (18,50) Kr!

Jag sag lat blicken vandra langs olhyllorna och hittade istallet konkurenten Suntorys prisvarda Magnum Dry for endast 198 JPY och slog till.

Golden dry, eller Magnum dry som det star pa japanska, ar en toppenol och farligt prisvard.

Jag kom precis pa att Asahi kor en hardkanpanj pa TV med sin lagprisvariant av Asahi super dry.
Den japanska beachvolley-idolen Asao Miwa bjuder fnittrandes folk pa ol i en matvarubutik, stapplar omkring i sandaler och ar ikladd en gul kortkort kjol.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar här tack,